Penyembuhan berpeluh Palms - Bagaimana Pasti dan selamat adalah ETS Pembedahan untuk Hentikan Tangan Berpeluh?

Penyembuhan berpeluh Palms - Bagaimana Pasti dan selamat adalah ETS Pembedahan untuk Hentikan Tangan Berpeluh?

Mengenai telapak tangan hiperhidrosis atau berpeluh tangan berlebihan adalah keturunan dan besar kemungkinan akan memberi kesan beberapa adik-beradik anda dalam keluarga sekurang-kurangnya salah satu daripada ibu bapa anda mempunyai keadaan ini. Keamatan berpeluh menjadi lebih teruk di antara umur 20 hingga 50. kes-kes yang serius tapak tangan berpeluh boleh melumpuhkan pesakit daripada menulis, punah interaksi sosial yang sangat asas tangan bersalaman dan memegang tangan. Tapak tangan anda benar-benar menitis peluh henti-henti. Tiada jumlah serbuk ubat atau krim boleh meletakkan selesaikan masalah ini, tapak tangan anda selama-lamanya kembung dan sejuk dengan peluh, papan kekunci komputer anda dan tetikus selamanya lekat dan melekit. Anda tidak pernah meninggalkan rumah tanpa sapu tangan, kertas tisu biasa akan hancur di tapak tangan anda dalam masa yang singkat. Anda benar-benar pergi ke tidur dengan tangan berpeluh, dan bangun dengan mereka. Saya hanya menyentuh sebahagian kecil daripada bilangan pada tapak tangan berpeluh masalah. Saya tahu kerana saya mempunyai tapak tangan berpeluh.

Anda akan berfikir dan sangat-sangat ingin untuk mempercayai bahawa ETS boleh membantu hand berhenti berpeluh untuk kebaikan. Saya fikir begitu juga apabila doktor saya mengesyorkan ia dan pergi ke hadapan untuk pembedahan. Pembedahan ETS segi perubatan disebut sebagai Endoskopi Thoracic simpatektomi, satu prosedur di mana pakar bedah membakar atau klip terjejas kelenjar peluh hiperaktif. Kebanyakan pesakit mengalami kesan hampir serta-merta kelapa pengering tetapi jangan terus membuat kesimpulan lagi.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa hampir 100 peratus daripada pesakit yang telah menjalani pembedahan ETS membangunkan beberapa bentuk berpeluh pampasan, sama ada pada batang tubuh, muka, kaki atau ketiak. Dan ini telah menjadi satu set baru kekecewaan. Untuk menambah kepada ini, pampasan kesan sampingan berpeluh tidak boleh diterbalikkan. Saya adalah waris yang malang itu, yang mempunyai peluh berlebihan secara peribadi yang dibangunkan di muka saya, dan batang tubuh. Dan untuk membuat ia lebih teruk, doktor tidak berjaya sama sekali menghilangkan kelenjar peluh bagi kelapa kanan saya.

Saya tidak pernah berputus asa penawar untuk tapak tangan berpeluh, meneruskan penyelidikan saya sehingga saya mendapat tahu tentang iontophoresis. Prosedur ini bukan pembedahan, bukan invasif, tanpa sebarang kesan sampingan. Sejak diperkenalkan pada 50 tahun yang lalu, iontophoresis telah diuji secara klinikal dan terbukti berkesan untuk menghentikan hypderhidrosis palmar.

Dalam masa beberapa hari selepas menggunakan sistem ini, berpeluh berlebihan tangan saya berhenti sepenuhnya. Apa yang saya perlu lakukan ialah menyambungkan peranti iontophoresis untuk dua kuali berisi air dan meletakkan tapak tangan saya di dalamnya selama 20 minit setiap hari. Ia adalah mudah itu.

Sebagai iontophoresis tidak mempunyai kesan sampingan dan benar-benar tidak invasif, ia membuat rawatan pertama yang baik sekiranya anda mencari penyelesaian untuk menghentikan tapak tangan berpeluh. Oleh itu, cuba sebelum anda membuat keputusan pilihan bukan boleh balik dan berisiko. Dan jika iontophoresis masih tidak berfungsi untuk anda, anda boleh meneruskan pembedahan ETS.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar